Urząd Miasta Krakowa 31-004 Kraków Pl. Wszystkich Świętych 3-4 Miejsce i data sporządzenia dokumentu Kraków, 2019-04-25 Dane adresatów ŁUKASZ CHRUŚCICKI ZAWIADOMIENIE Dotyczy: SKARGI Z 26 MARCA 2019 R. Treść dokumentu W odpowiedzi na skargę z 26 marca 2019 r. (znak: KMR/41/2019), zawierającą zastrzeżenia odnośnie wykonania infrastruktury rowerowej w ramach zadania pn. „Przebudowa odcinka ul. Wielickiej na wysokości stacji Orlen, polegającej na wydłużeniu pasa do skrętu w lewo", która jest niezgodna z dokumentacją uzgodnioną w ramach audytu rowerowego, uprzejmie informuję. Realizacja prac w zakresie przebudowy odcinka ul. Wielickiej, polegających na wydłużeniu pasa do lewoskrętu, przebudowie chodnika, zmianie lokalizacji studzienki wodnościekowej wraz z przebudową przykanalika nastąpiła w oparciu o uzgodniony w ówczesnym Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu, pełniącym funkcję zarządu dróg na terenie Gminy Miejskiej Kraków, projekt branży drogowej, który został sporządzony i uzgodniony na podstawie umowy z 30 czerwca 2017 r. (nr 811/ZIKiT/2016). W związku z realizacją ww. prac, mając na uwadze przepis art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 2068 z późn. zm.), zgodnie z brzmieniem którego zmianę zagospodarowania terenu przyległego do pasa drogowego, w szczególności polegającą na budowie obiektu budowlanego lub wykonaniu innych robót budowlanych, a także zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części, zarządca drogi uzgadnia w zakresie możliwości włączenia do drogi ruchu drogowego spowodowanego tą zmianą, zmiana sposobu zagospodarowania terenu przyległego do pasa drogowego została uzgodniona w ówczesnym Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu, pismem z 1 lipca 2016 r. (znak: IW.460.3.763.2016). Natomiast pismem z 18 września 2017 r. (znak: TA.461.1.106.2017) zostały wniesione – w ramach audytu rowerowego - uwagi do przedmiotowej dokumentacji projektowej. Jak jednak ustalono w ramach przeprowadzonego w trybie skargowym postępowania wyjaśniającego, nie było możliwe uwzględnienie ww. uwag w projekcie budowlanym branży drogowej dla przedmiotowej inwestycji z uwagi na fakt, iż zawarta umowa dotyczy przebudowy układu drogowego na odcinku wskazanym w załączniku graficznym, a zatem zakres przebudowy musiał mieścić się w pasie drogowym ul. Wielickiej. W świetle powyższych okoliczności, brak było możliwości wykonania ciągu pieszo-jezdnego o szerokości 4,0 m. Powyższe wiązałoby się bowiem z koniecznością rozbudowy układu drogowego we wskazanym powyżej rejonie miasta. W świetle powyższych okoliczności, ówczesny ZIKiT zobligowany był jednak do uzyskania – na etapie ustaleń projektowych - ostatecznej opinii audytu rowerowego, która regulowałaby kwestię możliwości realizacji przedmiotowej inwestycji w sposób odmienny, od uprzednio uzgodnionego w ramach audytu rowerowego. Z uwagi zatem na fakt, że realizacja ww. inwestycji powinna być zgodna z dokumentacją zaopiniowaną przez Zespół Zadaniowy ds. audytów rowerowych, poleciłem Dyrektorowi Zarządu Dróg Miasta Krakowa (miejskiej jednostki organizacyjnej, która powstała w wyniku reorganizacji ZIKiT) pouczenie podległych pracowników o obowiązku prawidłowego i zgodnego z obowiązującymi przepisami - w tym zarządzeniem nr 3113/2018 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 15 listopada 2018 r. w sprawie wprowadzenia „Standardów technicznych i wykonawczych dla infrastruktury rowerowej Miasta Krakowa” - wykonywania powierzonych im obowiązków oraz sprawowania – w ramach posiadanych kompetencji - bieżącego nadzoru nad inwestycjami realizowanymi na terenie Gminy Miejskiej Kraków. Za zaistniałą sytuację przepraszam i wyrażam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia zostaną przyjęte. Niezależnie od powyższego informuję, że ruch rowerowy we wskazanym w skardze obszarze miasta został skierowany na dwukierunkową ścieżkę rowerową po stronie zachodniej ul. Wielickiej, od strony budynku Urzędu Miasta Krakowa, brak jest natomiast kontynuacji ciągu pieszo rowerowego po stronie wschodniej. Z poważaniem, z up. Prezydenta Miasta Krakowa Andrzej Kulig Zastępca PMK Sygnatura sprawy: WK-01.1510.123.2019 Podpisy elektroniczne Dokument został podpisany, aby go zweryfikować należy użyć oprogramowania do weryfikacji podpisu Data złożenia podpisu: 2019-04-25T11:48:21.117+02:00 Podpis elektroniczny