Urząd Miasta Krakowa 31-004 Kraków Pl. Wszystkich Świętych 3-4 Miejsce i data sporządzenia dokumentu Kraków, 2019-08-02 Dane adresatów ŁUKASZ CHRUŚCICKI ZAWIADOMIENIE Dotyczy: SKARGI Z 8 LIPCA 2019 R. Treść dokumentu Odpowiadając na skargę z 8 lipca 2019 r. (znak: KMR/28/2019/2/WK), zawierającą zarzut niepodjęcia - w Pana ocenie - przez miejskie jednostki organizacyjne działań, mogących przyczynić się do zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu pieszym i rowerowym w rejonie ul. Conrada, uprzejmie informuję. W uzupełnieniu stanowiska przedstawionego w korespondencji z 4 marca 2019 r. (znak: WK-01.1510.56.2019) wyjaśniam, że 29 marca 2019 r. odbyło się spotkanie przedstawicieli Stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów i Zarządu Dróg Miasta Krakowa, Zarządu Transportu Publicznego oraz Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu UMK. Na okoliczność poczynionych wówczas ustaleń sporządzona została notatka, dotycząca możliwości wdrożenia doraźnych rozwiązań, mających na celu poprawę warunków ruchu pieszych i rowerzystów, poruszających się wzdłuż ul. Conrada na odcinku pomiędzy ul. Weissa a zjazdem do stacji paliw Shell. Ww. notatka zawierała ustalenia, dotyczące celowości wdrożenia rozwiązań poprawiających sytuację pieszych i rowerzystów, wykonanie remontu w obrębie węzła ul. Conrada z ul. Weissa oraz realizacji zadania inwestycyjnego, polegającego na budowie chodnika/drogi dla rowerów wzdłuż ul. Conrada. Z poczynionych ustaleń wynika ponadto, że Zarząd Transportu Publicznego (ZTP) podjął działania mające na celu poprawę warunków zapewniających bezpieczeństwo w ruchu pieszym i rowerowym w rejonie ww. ulicy. W niniejszej sprawie przeprowadzono wizję w terenie w trakcie której ustalono, że z uwagi na ukształtowanie skarpy oraz istniejące zagospodarowanie terenu, w ocenie przedstawicieli ZTP zalecanym rozwiązaniem jest wykonanie na przedmiotowym odcinku samodzielnej drogi dla rowerów. We wskazanej lokalizacji brak jest bowiem możliwości wykonania ciągu pieszo – rowerowego. Zauważyć jednak należy, że w myśl art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2018 poz. 1990 z późn. zm.), korzystanie przez pieszego z drogi dla rowerów jest dozwolone jedynie w przypadku braku chodnika lub pobocza albo niemożności korzystania z nich. Pieszy, z wyjątkiem osoby niepełnosprawnej, korzystając z tej drogi, jest obowiązany ustąpić miejsca rowerowi. Jednocześnie należy nadmienić, iż jeżeli ww. zadanie zostanie zakwalifikowane jako inwestycyjne, a nie rozwiązanie doraźne, co było przedmiotem spotkania, które odbyło się 29 marca 2019 r., zostanie złożony wniosek o jego ujęcie w Budżecie Miasta Krakowa na 2020 rok oraz w Wieloletniej Prognozie Finansowej – Wieloletnim Planie Inwestycyjnym. Nadmienić jednak należy, że powyższe działanie nie jest jednoznaczne z wprowadzeniem tego zadania do Budżetu oraz do WPF – WPI i tym samym zabezpieczeniem środków finansowych niezbędnych do jego realizacji, gdyż decyzję o ostatecznym kształcie budżetu podejmuje Rada Miasta Krakowa. Mając na uwadze poczynione ustalenia, na obecnym etapie brak jest podstaw do uznania, że działania miejskich jednostek organizacyjnych w przedmiotowej sprawie były opieszałe, a w świetle powyższych okoliczności, złożoną skargę uznaję za nieuzasadnioną. Jednocześnie informuję, iż zgodnie z regulacją prawną zawartą w art. 239 § 1 kodeksu postępowania administracyjnego, w przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego. Z poważaniem z up. PMK Jerzy Muzyk Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa Sygnatura sprawy: WK-01.1510.321.2019 Podpisy elektroniczne Dokument został podpisany, aby go zweryfikować należy użyć oprogramowania do weryfikacji podpisu Data złożenia podpisu: 2019-08-02T17:12:31.164+02:00 Podpis elektroniczny