Urząd Miasta Krakowa 31-004 Kraków Pl. Wszystkich Świętych 3-4 Kraków, 2018-03-12 Dane adresatów Kraków Miastem Rowerów 30-950 Kraków Kraków (miasto) REGON: 122555864 Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi BK-01.1510.16.2018 Dotyczy: SKARGI Z 11 STYCZNIA 2018 R. Odpowiadając na skargę z 11 stycznia 2018 r. wniesioną do Urzędu Miasta Krakowa za pośrednictwem platformy ePUAP, zawierającą zastrzeżenia odnośnie sposobu realizacji przebudowy układu drogowego wraz z towarzyszącą jej budową dróg dla rowerów w rejonie centrum handlowego „Serenada” i skrzyżowania ulic: Dobrego Pasterza i Bohomolca, informuję co następuje. ad. 1 Z wyjaśnień uzyskanych od Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu wynika, że z uwagi na brak możliwości zapewnienia wymaganej szerokości chodnika (przekroczenia ścieżki) co m.in. wymagałoby ingerencji w tereny stanowiące własność osób fizycznych oraz ze względu na duże natężenie ruchu pieszych w rejonie skrzyżowania ulic Bohomolca – Dobrego Pasterza (po zachodniej stronie) w bezpośrednim sąsiedztwie ekranu akustycznego, na jednym ze spotkań z udziałem przedstawicieli inwestora oraz projektanta, przed ostatecznym uzgodnieniem zakresu inwestycji, a także przed rozpoczęciem prac budowlanych, podjęto decyzję o rezygnacji z rozdziału drogi dla rowerów i chodnika oraz zastąpiono ww. koncepcję ciągiem pieszo-rowerowym. ad. 2 Odnosząc się do postulatu udzielenia informacji odnośnie daty podjęcia decyzji o wykonaniu ciągu pieszo-rowerowego, a także o trybie podjęcia takiej decyzji oraz danych osoby, która zatwierdziła te zmiany, jak ustalono, ww. zmiany zostały dokonane przed rozpoczęciem prac budowlanych. W trakcie ich prowadzenia nie podejmowano tego rodzaju decyzji. ad. 3 W odniesieniu do kwestii zastosowania nawierzchni ścieżki rowerowej z kostki betonowej fazowanej, a nie nawierzchni asfaltowej informuję, iż zgodnie z uzgodnioną dokumentacją projektową wykonawca ww. zadania inwestycyjnego został zobligowany do zastosowania rozwiązania takiego, jak obecnie istniejące. Z uwagi na powyższą okoliczność, brak było podstaw do zobowiązania wykonawcy aby zastosował na ścieżce rowerowej nawierzchnię asfaltową. ad. 4 Odnosząc się do kwestii weryfikacji poprawności oznakowania pionowego i poziomego w rejonie skrzyżowania ulic Bohomolca – Dobrego Pasterza, jak wynika ze stanowiska przedstawionego przez Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu - wszelkie zastosowane rozwiązania zostały uzgodnione przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, pełniący funkcję zarządu dróg na obszarze Gminy Miejskiej Kraków na podstawie opinii właściwych komórek organizacyjnych. Natomiast za zgodność przyjętych rozwiązań z obowiązującymi przepisami (w tym standardami rowerowymi) odpowiada Projektant. Zastosowane rozwiązania powinny zapewniać bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu oraz powinny być przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. ad. 5 Inwestycja, o której mowa w Pana skardze została odebrana zgodnie z zakresem wynikającym z prawomocnego pozwolenia na budowę. Wyrażając nadzieję, że powyższe ustalenia zostaną przez Pana przyjęte zapewniam, że Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu podejmował działania, aby rozwiązania przyjęte podczas budowy dróg dla rowerów w rejonie centrum handlowego „Serenada” i skrzyżowania ulic: Dobrego Pasterza i Bohomolca były bezpieczne zarówno dla użytkowników oraz innych uczestników ruchu. Z poważaniem, Tadeusz Trzmiel Otrzymują: 1. Adresat, 2. aa. Do wiadomości: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Sygnatura sprawy: BK-01.1510.016.2018