Pan Krzysztof Nil Ryba Stowarzyszenie „Kraków Miastem Rowerów” Dzień dobry. W odpowiedzi na pismo o znaku sprawy KMR/54/2018 z dnia 8 maja 2018 roku informuję, że rejestracja zdarzeń w systemie SEWIK następuje na podstawie karty zdarzenia drogowego, którą sporządza policjantka lub policjant obsługująca/y dane zdarzenie. Na karcie tej wskazuje się dopuszczalną prędkość obowiązującą w miejscu, gdzie doszło do kolizji lub wypadku drogowego. Dokonując rejestracji uwzględnia się m.in. rejon skrzyżowania- przyjmując prędkość na drodze z pierwszeństwem, a także informację, czy oznakowanie określające prędkość jest kompletne i czytelne. Jednocześnie informuję, że przekazane w piśmie uwagi zostały przekazane policjantom obsługującym zdarzenia drogowe, głównie w celu zwrócenia szczególnej uwagi na właściwą weryfikację i prawidłowe określenie wartości ograniczeń dopuszczalnych prędkości we wskazanych przez Pana miejscach. Jednocześnie dziękuję za zasygnalizowanie nam problemu, który będziemy się starać wyeliminować jak najszybciej. podkom. Łukasz Czyż Naczelnik Wydziału Prezydialnego Komendy Miejskiej Policji w Krakowie