Urząd Miasta Krakowa 31-004 Kraków Pl. Wszystkich Świętych 3-4 Miejsce i data sporządzenia dokumentu Kraków, 2019-02-08 Dane adresatów Małopolski Urząd Wojewódzki 31-156 Kraków Ul. Basztowa 22 Kraków Miastem Rowerów 30-960 Kraków Ul. Kraków 1 NIP: 6772368743 REGON: 122555864 ZAWIADOMIENIE Zawiadomienie o sposobie załatwienia interwencji Treść dokumentu WK-01.152.5.2019 Pan Piotr Ćwik Wojewoda Małopolski ePUAP Dotyczy: KORESPONDENCJI Z 7 STYCZNIA 2019 R. (ZNAK: WI-V.8170.61.2018) W nawiązaniu do pisma z 7 stycznia 2019 r. (znak: WI-V.8170.61.2018), w treści którego zwrócono się z postulatem podjęcia działań, które przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego w związku z wprowadzoną organizacją ruchu drogowego przy ul. Zakopiańskiej na wysokości ul. Suchej i przystanku tramwajowego „Łagiewniki ZUS”, uprzejmie informuję. Na wstępie należy zasygnalizować, że w związku z reorganizacją Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, co nastąpiło na mocy uchwały Nr CVIII/2809/18 z dnia 29 sierpnia 2018 r. Rady Miasta Krakowa, z dniem 1 stycznia 2019 r. w ramach struktury organizacyjnej Urzędu Miasta Krakowa rozpoczął działalność Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu. Ww. komórka organizacyjna Urzędu Miasta Krakowa, której kompetencje określa Zarządzenie nr 3530/2018 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie podziału na wewnętrzne komórki organizacyjne oraz szczegółowego zakresu działania Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu, który realizuje zadania związane z zarządzaniem ruchem na drogach na obszarze Gminy Miejskiej Kraków. W dniu 16 stycznia 2019 r. pracownicy Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa przeprowadzili wizję w terenie. Celem tej wizji było skontrolowanie zgodności tymczasowego oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego z zatwierdzoną dokumentacją projektową przy ul. Zakopiańskiej. Podczas kontroli stwierdzono następujące niezgodności: - oznakowanie poziome (czasowe barwy żółtej) w znacznej części było wytarte i tym samym nieczytelne dla kierujących, - w obrębie czasowego oznakowania poziomego P-lO w zatwierdzonej dokumentacji nr TZ.6101.1.1435.2018_Al i TZ.6101.1.1435.2018_A2 zaprojektowany został „azyl dla pieszych”, który nie został wykonany w terenie, - w rejonie wyjazdu z placu budowy w miejscu, w którym przerwane zostały betonowe separatory, zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją projektową winno znajdować się zabezpieczenie przejazdu tablicami kierującymi U-21 i tablicą prowadzącą U-3, które w dniu kontroli były rozstawione w sposób umożliwiający przejazd pojazdów budowy, - zastosowane znaki typu A oraz znaki 0-6 na tle „fluo", znajdujące się przy tymczasowym przejściu dla pieszych, nie spełniały wymogu wielkości wymaganej dla oznakowania czasowego, - ujawniono obrócone tarcze znaków A-14+F-21 i źle ustabilizowany słupek ze znakami: A-12c+A-14 + B-33(40) na ul. Zakopiańskiej od ul. Siostry Faustyny w kierunku ul. Brożka. Informacje o wszystkich nieprawidłowościach stwierdzonych w trakcie ww. kontroli przekazane zostały zgodnie z kompetencjami odpowiednio do spółki Trasa Łagiewnicka S.A. (Inwestor), Zarządu Dróg Miasta Krakowa (podmiot pełniący funkcję zarządu dróg na obszarze Gminy Miejskiej Kraków) i Spółki „TM-Via” Sp. z o.o. będącej podwykonawcą, który na rzecz Inwestora tj. spółki Trasa Łagiewnicka S.A. wykonuje oznakowanie dróg. Dostrzegając zagrożenia, na które mogą być narażeni niechronieni uczestnicy ruchu drogowego w związku z wprowadzoną organizacją ruchu drogowego przy ul. Zakopiańskiej na wysokości ul. Suchej i przystanku tramwajowego „Łagiewniki ZUS”, podmiot zarządzający ruchem na drogach zobowiązał Inwestora – Spółkę Trasa Łagiewnicka S.A. do opracowania i złożenia projektu czasowej organizacji ruchu, uwzględniającego wprowadzenie sygnalizacji świetlnej wzbudzanej dla niechronionych użytkowników ruchu, na tymczasowym przejściu dla pieszych przy ZUS, mającej na celu regulację ruchu na ww. przejściu. Dotychczas, do Urzędu Miasta Krakowa nie wpłynęła informacja zwrotna od ww. podmiotów o podjętych w tej sprawie działaniach. Jednocześnie wystąpiłem do Zarządu Dróg Miasta Krakowa – podmiotu pełniącego funkcję zarządu dróg na obszarze Gminy Miejskiej Kraków, aby niezwłocznie po otrzymaniu od Inwestora projektu czasowej organizacji ruchu uwzględniającego ww. rozwiązanie, podjęte zostały działania mające na celu jego zatwierdzenie oraz wyegzekwowanie wprowadzenia organizacji ruchu w takim kształcie. - Jacek Maria Majchrowski Otrzymują: 1. Adresat, 2. aa. Do wiadomości: 1. Stowarzyszenie Kraków Miastem Rowerów (znak sprawy: KMR/102/2018/3), 2. Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu UMK, 3. Zarząd Dróg Miasta Krakowa.