Urząd Miasta Krakowa 31-004 Kraków Pl. Wszystkich Świętych 3-4 Miejsce i data sporządzenia dokumentu Kraków, 2019-03-07 Dane adresatów Kraków Miastem Rowerów 30-960 Kraków Ul. Kraków 1 NIP: 6772368743 REGON: 122555864 ZAWIADOMIENIE Zawiadomienie o sposobie załatwienia korespondencji z 11 lutego 2019 r. Treść dokumentu W odpowiedzi na korespondencję z 11 lutego 2019 r. (znak sprawy: KMR/20/2019) w której zwrócono się z prośbą o pilne poprawienie organizacji ruchu na ul. Konarskiego, poprzez wprowadzenie możliwości ruchu rowerów w dwóch kierunkach, uprzejmie informuję. Na wstępie należy zauważyć, że obecnie – w związku z przebudową ul. Królewskiej – na ul. Konarskiego obowiązuje czasowa organizacja ruchu. Zgodnie ze „Standardami technicznymi i wykonawczymi dla infrastruktury rowerowej Miasta Krakowa”, wprowadzonymi do stosowania zarządzeniem nr 3113/2018 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 15 listopada 2018 r., szerokość jezdni jednokierunkowej, na której dopuszcza się dwukierunkowy ruch rowerów powinna być nie mniejsza niż 3,0 m. Wobec faktu, że część ul. Konarskiego nie spełnia tego wymogu, wskazana powyżej organizacja ruchu została wprowadzona w ograniczonym zakresie (tj. na odcinku od ul. Lea do ul. Królewskiej), gdyż kontraruch rowerowy nie mógł objąć całej jej długości. Jak ponadto ustalono, po zakończeniu przeprowadzonych na ul. Konarskiego prac remontowych, ich wykonawca przywrócił oznakowanie pionowe do stanu sprzed remontu, według sporządzonej inwentaryzacji. Niemniej jednak, w związku z zawartym w wystąpieniu z 11 lutego 2019 r. postulatem w sprawie zmiany organizacji ruchu na ul. Konarskiego, 4 marca 2019 r. pracownicy Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu UMK przeprowadzili wizję lokalną, która wykazała, że na odcinku od ul. Czarnowiejskiej do ul. Chopina, szerokość jezdni przeznaczonej dla ruchu ogólnego wynosi powyżej 3,0 m. W związku z powyższym, Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu wspólnie z Zarządem Transportu Publicznego, który odpowiada z ramienia Gminy Miejskiej Kraków za realizację miejskiej polityki rowerowej, rozważy możliwość wprowadzenia kontraruchu rowerowego również na ww. odcinku. Z poważaniem, Andrzej Kulig Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa Sygnatura sprawy: WK-01.152.042.2019