rząd Miasta Krakowa 31-004 Kraków Pl. Wszystkich Świętych 3-4 Miejsce i data sporządzenia dokumentu Kraków, 2019-05-20 Dane adresatów KRAKÓW MIASTEM ROWERÓW 30-960 Kraków Ul. Kraków 1 NIP: 6772368743 REGON: 122555864 ZAWIADOMIENIE Sposób rozpatrzenia skargi z 3 kwietnia 2019 r. Treść dokumentu Odpowiadając na skargę z dnia 2 kwietnia 2019 r., wniesioną przez Pana za pośrednictwem Stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów w dniu 3 kwietnia 2019 r. (pismo znak: KMR/46/2019), zawierającą zastrzeżenia odnośnie dyskryminującego rowerzystów ustawienia sygnalizacji świetlnej w ciągu al. Jana Pawła II, uprzejmie informuję. W związku z uwagami, dotyczącymi działania sygnalizacji świetlnej, przeprowadzona została przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa weryfikacja działania systemu detekcji na wskazanym przez Pana obszarze, która nie wykazała nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu. Jednocześnie należy zwrócić uwagę, że za programową synchronizację sygnalizacji świetlnej na przejazdach rowerowych odpowiada Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa – komórka organizacyjna Urzędu realizująca w imieniu Prezydenta Miasta Krakowa zadania organu zarządzającego ruchem na drogach publicznych. W związku z powyższym przeprowadzona została przez ww. komórkę organizacyjną Urzędu szczegółowa analiza wskazanych w Pana korespondencji problemów. O wynikach przeprowadzonej analizy został Pan poinformowany przez Dyrektora Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu w piśmie z dnia 17 kwietnia 2019 r. znak: IR-04.7223.102.2019. Podtrzymując stanowisko przedstawione w przedmiotowej korespondencji, dodatkowo informuję, iż w dniu 2 maja 2019 r. został testowo uruchomiony nowy algorytm w programie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Meissnera – Jana Pawła II – Lema, minimalizujący negatywne efekty przyznawania priorytetu dla tramwaju. Podkreślić należy, iż podmiot właściwy w sprawie zarządzania ruchem na drogach na obszarze Gminy Miejskiej Kraków prowadzi obserwacje oddziaływania rozwiązań przyjętych w projektach organizacji ruchu dotyczących funkcjonowania sygnalizacji świetlnej i programach sterujących sygnalizacją świetlną na drogach publicznych na obszarze Miasta, na organizację, bezpieczeństwo i możliwą do uzyskania płynność ruchu przy uwzględnieniu założeń polityki transportowej Miasta. Przedstawiane przez mieszkańców uwagi w tym zakresie są analizowane oraz w przypadku, gdy jest to możliwe, wprowadzane są stosowne zmiany w infrastrukturze drogowej. Niemniej jednak podkreślenia wymaga, iż z uwagi na szereg okoliczności i czynników, które muszą zostać rozważone w trakcie opracowywania programu sygnalizacji świetlnej, nie zawsze jest możliwe uwzględnienie wszystkich postulatów kierowanych w tym zakresie przez różne grupy użytkowników dróg. W świetle powyższych okoliczności brak jest podstaw do uznania, że wskazane powyżej podmioty niewłaściwie realizują swoje obowiązki, a sygnalizacja na wskazanym przez Pana obszarze działa w niewłaściwy sposób. Zatem Pana skargę uznaję za bezzasadną. Informuję, że zgodnie z regulacją prawną, zawartą w art. 239 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, w przypadku, gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego. Z poważaniem, z up. Prezydenta Miasta Andrzej Kulig Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa Otrzymują: 1. Adresat, 2. aa. Do wiadomości: 1. Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu, 2. ZDMK, 3. Stowarzyszenie Kraków Miastem Rowerów (znak: KMR/46/2019) za pośrednictwem ePUAP, na adres skrytki ePUAP: /kmr/skrytka. Sygnatura sprawy: WK-01.1510.153.2019 Podpisy elektroniczne Dokument został podpisany, aby go zweryfikować należy użyć oprogramowania do weryfikacji podpisu Data złożenia podpisu: 2019-05-20T13:34:31.999+02:00 Podpis elektroniczny