A/6/2012 Łącznica kolejowa Zabłocie-Krzemionki

Dokumenty przedstawione przez ZIKiT:    

Treść uwag: 

Zgłaszamy następujące wnioski:


Dla okolic przystanku Kraków Zabłocie:
– zastosować progi zwalniające w formie „poduszki” w rejonie przejścia dla pieszych;
– na placu przed budynkiem stacji zaprojektować parking rowerowy z zadaszeniem ze stojakami typu ucho;
– umożliwić wjazd rowerem na plac przed budynkiem stacji po stronie północnej poprzez obniżenie zjazdu na jezdnię;
– zaprojektować parking rowerowy ze stojakami typu ucho po stronie zachodniej, przy parkingu samochodowym;
– koniecznie przewidzieć możliwość przejazdu rowerem w relacji Kącik – Lipowa, zaprojektować DDR w tej relacji, w tym w przejściu podziemnym (analogicznie jak w tunelu rowerowym pod Dworcem Głównym);
– zamiast kostki betonowej chodniki wykonać z nawierzchni asfaltowej (chyba, że architekt przewidział inna nawierzchnię nawiązującą do koncepcji budynku);

Dla okolic przystanku Krk Krzemionki:
– na ul. Plac Przystanek zastosować wyniesione PdR;
– zaprojektować parking rowerowy ze stojakami typu ucho przy wejściu od strony ul. Plac Przystanek;
– zaprojektować parking rowerowy ze stojakami typu ucho wraz z zadaszeniem na placu od strony Powstańców Śląskich;
– zamiast kostki betonowej chodniki wykonać z nawierzchni asfaltowej (chyba, że architekt przewidział inna nawierzchnię nawiązującą do koncepcji budynku);
Uwagi ogólne:
– w ramach przebudowy linii kolejowej przewidzieć utworzenie ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż torowiska, od przystanku Kraków Zabłocie do ul. Powstańców Wielkopolskich;
– w ramach przebudowy linii kolejowej oraz przebudowy wiaduktów nad ul. Powstańców Wielkopolskich przewidzieć taką ich przebudowę, aby po północnej stronie Powstańców Wlkp. umieścić DDR;
– przewidzieć infrastrukturę rowerową na skrzyżowaniu Limanowskiego – Wielicka – Powstańców Wlkp. – Powstańców Śląskich, tj:
→ zaprojektować przejazdy rowerowe w poprzek wlotu ul. Limanowskiego (w przyszłości nawiązanie do DDR/CPR po północnej stronie Powstańców Wlkp.);
→ zaprojektować przejazdy rowerowe w poprzek wlotu Powstańców Śląskich, z możliwością włączenia się na DDR z jezdni ul. Limanowskiego;
→ wyprowadzić DDR na zachód po północnej stronie ul. Powstańców Śląskich;
→ na placu przed budynkiem Kraków Krzemionki przeprowadzić DDR w relacji północ – południe od przejazdu przez wlot Powstańców Śląskich do wiaduktu kolejowego nad Wielicką, poprzez zastosowanie nawierzchni innego koloru, umożliwić włączenie się do ruchu na zasadach ogólnych w jedni ul. Wielickiej;
→ przeanalizować koncepcję z przebiegiem DDR w relacji północ – południe obecnym tunelem pieszym pod wiaduktem kolejowym nad ul. Wielicką, do ul. Robotniczej;