Interpelacja w sprawie ulic Hamernia i Zarudawie

Rowerzystom z Bronowic ostatnio zgotowano niemiłą niespodziankę. Korzystali oni często ze spokojnego skrótu na Błonia wiodącego przez ulice Hamernia i Zarudawie. Ostatnio jednak ZIKiT zamienił te uliczki na jednokierunkowe, co zmusza rowerzystów do wybierania kilometrowego objazdu. Oczywiście ten problem da się bardzo prosto rozwiązać, dopuszczając ruch rowerów w obu kierunkach. O to, czemu od razu tego nie zrobiono i kiedy możemy liczyć na takie udogodnienie zapytał w interpelacji do prezydenta Jacka Majchrowskiego radny Aleksander Miszalski. Zapraszamy do zapoznania się z jej treścią i z naszym komentarzem na ten temat.

Interpelacja Aleksandra Miszalskiego

 

Komentarz Krzysztofa Ryby – Prezesa KMR

Wygląda na to, że w ZIKiT cały czas, poza nielicznymi wyjątkami, urzędnicy traktują rower nie jako środek transportu, a jedynie sposób na rekreację. ZIKiT konsekwentnie „zapomina” o rowerzystach przy zmianie ulic dwu- w jednokierunkowe. Robi to wbrew uchwale „kontrapasowej” Rady Miasta Krakowa z 2011 roku. Być może 4 lata to za mało żeby urzędnicy zapoznali się z uchwałą RMK, tak jak przez 12 lat nie zdążyli wdrożyć w życie zarządzenia Prezydenta dot. standardów infrastruktury rowerowej.

Wjazd na ul. Hamernia - brak kontrapasa (marzec 2015)

Wjazd na ul. Hamernia od strony Na Błonie – brak kontrapasa (marzec 2015)

Wjazd na ul. Hamernia od strony ul. Mydlnickiej - brak kontrapasa (marzec 2015)

Wjazd na ul. Hamernia od strony ul. Mydlnickiej – brak kontrapasa (marzec 2015)

mapa.ump.waw.pl/ump-www/

mapa.ump.waw.pl/ump-www/